vineri, 2 decembrie 2011

Ziua Nationala

"Tie, popor ingrat, nu-ti va ramane nici cenusa mea." - Ion Antonescu


A fost 1 decembrie... A fost "Ziua nationala a Romaniei"...
Mergand ieri pe strada, m-am surprins intrebandu-ma.... Unde este Romania?
Da, tricolorul flutura la oglinzile autobuzelor... Parada, fanfara... o mana de oameni pe strazi.... Cat timp a trecut de cand am vazut un om bucuros pentru aceasta zi... Cred ca asta se intampla cand eram copil... Imediat dupa Revoltia din '89... Oameni mandri sa-si poarte tricolorul. Oamenri mandri sa-si cante imnul!
E trist... E atat de trist sa-ti vezi tara calcata in picioare. E si mai trist insa, sa-ti fie tara calcata in picioare, chiar de cei care ar trebui sa-si iubeasca patria! E trist sa-ti fie rusine sa spui tare si raspicat: SUNT ROMAN! E trist sa viezi cum cineva incearca sa-ti spuna o poveste a unui om, a unui patriot, iar tie, draga romanule, sa nu iti pese catusi de putin. Iar ca si cand nepasarea n-ar fi destul de dureroasa, trebuie sa adaugi si putina nesimtire (ei bine,ceva mai multa - ca noi niciodata nu ne multumim cu putin),  ceva lipsa de respect (fata de tine in primul rand), aroganta si evident ignoranta, toate invaluite in vasta ta incultura, egoism si ura. Asadar : "Desteapta-te romane!"
Daca acum sute de ani, altii se luptau sa uneasca tarile romanesti, duceau razboaie sa pastreze aceasta tara pentru poporul ei, incercand sa-i pastreze traditiile, acum.... pe toate colturile strazilor se duce batalia romanului cu noua "mancare nationala" - SHAORMA.
Cu totii ne plangem ca traiul in Romania e greu. Ca romanul fura, hartuieste, jigneste, uraste, minte... dar niciunul din noi nu face nimic. Nu ne pasa. Nu ne mai pasa decat de noi. Noi sa fim sanatosi, ce ma doare pe mine ca X i-a furat portofelul doamnei de langa mine, in autobuz, atata timp cat nu e al meu? Eu de ce sa fac ceva, daca nimeni altcineva nu face?... Eu de ce n-as putea sa mint si sa fur, daca toti ceilalti o fac?
"Desteapta-te romane!" si scutura-te de mentalitatea : EU si doar EU contez.
E vina ta, draga romanule, ca tara asta e asa cum este. E vina ta, draga romanule, ca ti-e rusine sa spui SUNT ROMAN!... E vina ta, draga romanule, ca esti incapabil sa le dovedesti acelora care te judeca, ca esti altfel, ca esti OM, ca poti fi bun, ca poti fi ONEST! E vina ta, draga romanule, ca lumea ne vede asa cum, din pacate, suntem! E vina ta, draga romanule, ca traim intr-o "societate" subreda.

"Persoanele nu conteaza, conteaza doar ceea ce ele reprezinta." - Ion Antonescu






Candva, exista un vis: ROMANIA si poporul roman unit!
Candva, exista un vis : MANDRIA DE A FI ROMAN!!!

Eu visez la ziua in care romanul isi va CUNOASTE si RECUNOASTE istoria! Visez la ziua in care romanul va inceta sa fie un adevarat IPOCRIT!

"Desteapta-te romane!", cunoaste-ti trecutul apoi aspira la viitor! Accepta-ti trecutul si INVATA din el!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu