joi, 17 decembrie 2009

Adevar?




Stim cu totii ca toata lumea minte! Cu totii... Negarea acestui fapt, demonstreaza ca oricum am dreptate. Minciuni marunte sau mai mari... Avem impresia ca mintind sau ocolind adevarul protejam pe acel cineva care primeste "falsul". De fapt incercam sa ne protejam de noi, sa ne ascundem de noi. Gasim repede, chiar instantaneu diverse scuze pentru orice, unde am fost, ce-am facut, de ce n-am ajuns intr-un anume loc la o anumita ora, dar aproape nicioadata nu spunem adevarul. De cate ori am intarziat undeva si am venit cu scuza "blocat in trafic", cand de fapt am plecat cu o jumatate de ora mai tarziu decat ar fi trebuit?.... si cate altele.
Ne protejam pe noi, probabil de reactiile persoanelor de care ne ascundem si asta pentru ca nu suntem capabili sa fim total responsabili pentru faptele noastre. Ne chinuim sa fim ceea ce nu putem, si incercam sa lasam impresia unei persoane poate mai bune, sub masca "falsului adevar". Ne este frica de propriile sentimente, ne e frica sa recunoastem cine si ce suntem cu adevarat. Ne e frica de opinia celor din jurul nostru. Si revin la copilarie... atunci cand am fost educati ca trebuie sa fim intr-un anume fel. Oare asta nu ne-a ucis personalitatea? E adevarat ca fara educatie.... wow, probabil.... am trai in vreun fel de jungla, dar poate ca totusi a fost totul prea exagerat. Sa aratam bine, chiar daca nu ne simtim bine, sa ne comportam cum vor ceilalti, nu cum simtim noi, sa fim imaginea perfecta in ochii celorlalti. Oare? E asta cea mai buna solutie?
Si atunci ma mai mir de ce suntem niste robotei, setati sa ne copiem unul pe altul? Si atunci sa nu admir artistul, boemul, cel care are curajul sa fie ceea ce vrea el? Traim intr-o lume falsa, plina de falsuri si falsi. Traim din minciuni, pentru minciuni, cu minciuni....
Si atunci? Ce este adevarul? A mai ramas acest lucru, aceasta puritate absoluta altundeva decat in inima copiilor care stiu sa spuna "nu" si sa se dea cu fundul de pamant atunci cand nu vor sa faca ce "trebuie"?
Fara adevar, suntem privati de libertate! Cand vom invata sa fim sinceri cu noi insine, vom invata sa fim liberi! Cand vom invata sa fim ceea ce suntem, vom fi liberi! Cand vom trai cu adevarat ceea ce dorim, vom fi liberi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu